tag:blogger.com,1999:blog-567275529259034460.post5205188546720660842..comments2023-04-05T18:52:07.278+03:00Comments on ΑΘΕΪΑ , η άρνηση της αλήθειας | Ενημέρωση για την πλάνη της αθεΐας: Η ευγνωμοσύνη μας προς τους αθέους!Ορθόδοξοςhttp://www.blogger.com/profile/09285560659407518893noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-567275529259034460.post-72565273732055962832011-01-07T22:56:32.563+02:002011-01-07T22:56:32.563+02:00Αδερφέ, αν και δεν είμαι Χριστιανός αλλά Αδογμάτισ...Αδερφέ, αν και δεν είμαι Χριστιανός αλλά Αδογμάτιστος μεταξύ Αγνωστικισμού και Ντεϊσμού, μου αρέσουν πολύ οι αντιλήψεις σου. Στην ουσία, δηλαδή, το "πίστευε και μη ερεύνα" το καταλαβαίνεις σωστότατα ως "πίστευε και μη, ερεύνα" με κόμμα στο ενδιάμεσο, ή τουλάχιστον έτσι καταλαβαίνω.<br /><br />Θα ήθελα να μάθω τη γνώμη σου για ένα κείμενο που έπεσε στην αντίληψή μου, ένα απόσπασμα από άρθρο του Ομότιμου καθηγητή της Θεολογικής σχολής Αθηνών, Γεωργίου Μεταλληνού.<br /><br />"…Στην πατερική παράδοση της Ανατολής, όχι μόνο συμπορεύθηκαν επιστήμη και Θεολογία, αλλά και η Θεολογία αποδείχθηκε ενισχυτική στην αληθινή πρόοδο της Επιστήμης. Αρκούν μερικά παραδείγματα από τα έργα του Μεγάλου Βασιλείου (Εις την Εξαήμερον, ΡG, 29,3-208) και του Αγίου Γρηγορίου Νύσσης (Περί κατασκευής ανθρώπου, ΡG, 44,124-256).<br /><br />Ο Μέγας Βασίλειος δέχεται αρχή του κόσμου και δημιουργό Θεό: «Ει ουν αρχήν έχει ο κόσμος και πεποίηται, ζήτει τις ο την αρχήν αυτήν δούς και τις ο ποιητής». Αλλά σ’ αυτή την υπόθεση οδηγεί και η θεωρία του Big Bang.<br /><br />Ο Άγιος Γρηγόριος Νύσσης (ΡG 44, 77D) προσδιορίζει την «αρχή»: «Τα πάντα ην εν πρώτη του Θεού περί την κτίσιν ορμή (κίνηση), οιονεί σπερματικής τινός δυνάμεως προς την του παντός γένεσιν καταβληθείσης, ενεργεία δε τα καθ’ έκαστον ούπω ήν». Θα μπορούσε ο Γρηγόριος να ονομασθεί προφήτης της θεωρίας της Μεγάλης Έκρηξης, αφού η «σπερματική δύναμη» μπορεί να ταυτισθεί με την «υπερσυμπυκνωμένη μάζα» της σύγχρονης θεωρίας.<br /><br />Ο Μέγας Βασίλειος (ΡG 29.36Β) δέχεται μία εξελικτική πορεία στην κτίση, παρουσιάζοντας την «πρώτη αρχή», «ωδίνουσαν μεν την πάντων γένεσιν, δια την εναποτεθείσαν αύτη παρά του δημιουργού δύναμιν», ανέμενε δε «τους καθήκοντας χρόνους(=κατάλληλους καιρούς), ίνα τω θείω κελεύσματι προαγάγη εαυτής εις φανερόν τα κινήματα».<br /><br />Αυτό δε διότι κατά τον Άγιο Γρηγόριο (ΡG 44, 72Β) «πάντων των όντων τας αφορμάς και τας αιτίας και τας δυνάμεις συλλήβδην (ταυτόχρονα) ο Θεός εν ακαρεί (ακαριαία) κατεβάλλετο».<br /><br />Το σύμπαν, εξ άλλου, κατά τον Μέγα Βασίλειο (ΡG 29,1164) έχει ζωή και πάλλει από κίνηση, αναπτυσσόμενο και διαμορφούμενο μέσα στον χρόνο. «Η της φύσεως ακολουθία εκ του πρώτου προστάγματος την αρχήν δεξαμενή, προς πάντα τον εφεξής διεξέρχεται χρόνον, μέχρις άν προς την κοινήν συντέλειαν του παντός καταντήση».<br /><br />Και ο Άγιος Γρηγόριος (ΡG 44, 148C) δέχεται μια εξελικτική πορεία στην φύση: «Καθάπερ διά βαθμών η φύσις, των της ζωής λέγω ιδιωμάτων, από των μικροτέρων επί το τέλειον ποιείται την άνοδον».<br /><br />Ο Μέγας Βασίλειος δεν περιμένει από τη Γραφή όλες τις απαντήσεις, θεωρώντας αναγκαία την επιστημονική έρευνα: «…πολλά απεσιώπησεν (η Γραφή), τον ημέτερον νουν γυμνάζουσα προς εντρέχειαν (διερεύνηση) εξ ολίγων αφορμήν παρεχομένη επιλογίζεσθαι (να συναγάγει)…» (ΕΠΕ 4, 72/4)….. Οι υπάρχουσες διαφορές μεταξύ πατερικής Θεολογίας και επιστήμης δεν οδηγούν σε ρήξεις, διότι η Θεολογία αναμένει υπομονετικά την πρόοδο της επιστήμης για την κατανόηση των θεολογικών θέσεων..."<br /><br />Θα ήθελα απλώς να μάθω ποιά είναι η άποψή σου για την ααποδοχή της εξέλιξης των ειδών ως μηχανισμό του Χριστιανικού Θεού για να χτίσει την πλάση και να δημιουργήσει τον άνθρωπο.<br /><br />Ακόμη κι αν διαφωνήσουμε κάπου, θα ήθελα πολύ να διαβάσω τη δική σου άποψη πάνω σε αυτή την ερμηνεία της Αγίας Γραφής, και συγκεκριμένα αυτού του κεφαλαίου της Γένεσης.<br /><br />:-)Swinnyhttps://www.blogger.com/profile/13282085021029928973noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-567275529259034460.post-72874100770328685172010-10-01T16:53:52.745+03:002010-10-01T16:53:52.745+03:00Ναι είναι από τα κείμενα που μας βάζουν σε διαδικα...Ναι είναι από τα κείμενα που μας βάζουν σε διαδικασία σκέψεων, δόξα τω Θεώ!Ορθόδοξοςhttps://www.blogger.com/profile/09285560659407518893noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-567275529259034460.post-87806368903702760122010-10-01T12:09:07.572+03:002010-10-01T12:09:07.572+03:00Έξοχο το κείμενο!Έξοχο το κείμενο!Παναήςhttps://www.blogger.com/profile/01723794598623478557noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-567275529259034460.post-44989829300593240172010-09-29T22:14:58.698+03:002010-09-29T22:14:58.698+03:00Δόξα τω Θεό για όλα!Δόξα τω Θεό για όλα!manolisnoreply@blogger.com