Τίμια λείψανα, Εικόνες και Σταυροί στον... Διεθνή Διαστημικό Σταθμό! *** Επιστήμη και Θεός *** Η Aθεΐα ενάντια στην Eπιστήμη *** Η Θρησκεία του Αθεϊσμού *** Είμαι Άθεος πειράζει; *** Τα στάδια του Αθεϊσμού *** Η προέλευση των άθεων *** Μια σύγχρονη άποψη για την ψυχολογία του άθεου; *** Ο Έλληνας άθεος ροκάς, που έγινε ιεραπόστολος στην Αφρική *** Ελληνικό Αθεϊστικό blogroll *** Η μεταστροφή ενός διάσημου αθέου *** Αθεϊσμός: ασέβεια ή εγωϊσμός; *** Διάγνωση του φαινομένου της σύγχρονης αθεΐας *** Το τέλος ενός άθεου *** Απάντηση στο ότι δεν υπάρχει Θεός *** Επιστήμη και θρησκεία *** Η ευγνωμοσύνη μας προς τους άθεους *** Πώς δικαιολογούνται τα εγκλήματα τού Αθεϊσμού κατά τον Ντόκινς *** Παράλογος ζήλος αθεϊστών *** Αθεϊσμός και Αντιχριστιανισμός *** Θαύματα σε άλλες θρησκείες *** Εισαγωγή στην "ψυχολογία του Αθεϊσμού" *** Ορθόδοξη πίστη και Φυσικές επιστήμες *** Επιστημονικά ντοκουμέντα που επιβεβαιώνουν το Χριστιανισμό *** Υλισμός *** Αντιχριστιανική λογική *** Η δύναμη της πίστης και η αδυναμία της απιστίας *** Η υπερηφάνεια μητέρα της αθεΐας *** Η συγγραφική ασυνέπεια των άθεων Εξελικτών *** Η επιστήμη μπροστά στη Σταύρωση και την Ανάσταση του Χριστού *** Τέλειος Θεός με ατελή κόσμο; *** Η Αυταπάτη του Dawkins *** Βρετανικό δικαστήριο ραπίζει την αθεϊστική καταπίεση
“Η σιγή σε θέματα πίστεως είναι τρίτο είδος αθεΐας μετά από την άρνηση του Θεού και την απόρριψη του Ιησού Χριστού”
Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς


Αγαπητοί μου φίλοι καλώς ήρθατε στο νέο Ελληνικό και Ορθόδοξο Χριστιανικό blog που έχει ως κύριο σκοπό του να φανερώσει το αληθινό πρόσωπο του αθεϊσμού και όχι αυτό που – πολλές φορές δυστυχώς εν αγνοία τους – ορισμένοι άπιστοι μέσα στην ιστορία αλλά και σήμερα, προσπαθούν με φανατισμό να προωθήσουν.

Ενημερωθείτε στις σελίδες μας για τα αίτια που την προκαλούν, τις τακτικές, τα καταστρεπτικά αποτελέσματα που επιφέρει στον άνθρωπο κ.ά.

Προφυλαχτείτε σωστά με αγάπη, ευγένεια, ταπείνωση αλλά και ορθόδοξο ζήλο από πλανεμένες ξενόφερτες θεωρίες που σκοπό έχουν να κλονίσουν την πίστη μας αλλά κυρίως όσων ανθρώπων δεν γνωρίζουν, στον Ένα και Αληθινό Θεό, τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό και να παρασύρουν τον άνθρωπο στην απώλεια. Προφυλαχτείτε από τις δήθεν μη κερδοσκοπικές αθεϊστικές - αιρετικές οργανώσεις που δρουν ανά τον κόσμο και από ανθρώπους που “ἔρχονται πρὸς ὑμᾶς ἐν ἐνδύμασιν προβάτων ἔσωθεν δὲ εἰσιν λύκοι ἅρπαγες” με την συνεχή μελέτη της πίστης μας και την αληθινή – γνήσια εν Χριστώ ζωή.

Ο καλός Θεός να βοηθά συνεχώς την Ελλάδα μας ιδιαίτερα αυτές τις δύσκολες στιγμές και όλο τον κόσμο Του

  • ΠΡΩΤΟΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

  • ΠΙΣΤΗ ΣΤΟ ΘΕΟ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΓΙΑΤΡΟΙ ΣΤΙΣ Η.Π.Α.

  • Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΕΦΡΑΙΜ ΚΑΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΙΖΟΝΑ

  • ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΗΣ: ΠΩΣ ΑΛΛΑΞΕ Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ

  • ΠΙΣΤΟΙ ΣΤΟ ΘΕΣΜΟ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

  • "ΑΘΕΪΑ" ΚΑΙ ΑΡΕΤΗ

  • Η ΓΝΩΜΗ ΜΕΓΑΛΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΟ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ

  • Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

  • ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: ΟΤΑΝ Η ΠΙΣΤΗ ΚΛΟΝΙΖΕΤΑΙ

  • Η ΜΕΤΑΣΤΡΟΦΗ ΕΝΟΣ ΔΙΑΣΗΜΟΥ ΑΘΕΟΥ

  • Η ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑ ΜΗΤΕΡΑ ΤΗΣ ΑΘΕΪΑΣ

Τρίτη, 21 Σεπτεμβρίου 2010

Ο ρόλος της γυναίκας στην εκκλησία


Είναι γεγονός αναντίρρητο ότι σε κάθε εποχή οι γυναίκες ήταν κοντά στην Εκκλησία περισσότερο από τους άνδρες. Παρ’ όλα αυτά οι γυναίκες - ή τουλάχιστον αρκετές από αυτές - είχαν πάντοτε ορισμένα «παράπονα» για την «μεταχείριση» που η Εκκλησία - και μάλιστα η Ορθόδοξη - έχει επιφυλάξει γι’ αυτές. Πιο συγκεκριμένα, οι γυναίκες προβληματίζονται συνήθως για τούτο: Ο χριστιανισμός θεωρεί τη γυναίκα κατώτερη από τον άνδρα; Τι νόημα έχει εκείνο το «η δε γυνή ίνα φοβήται τον άνδρα» στο αποστολικό ανάγνωσμα του μυστηρίου του γάμου; Απόρροια του βασικού αυτού προβληματισμού, δύο επιμέρους απορίες:


• Γιατί οι γυναίκες δεν χειροτονούνται Κληρικοί;

• Γιατί δεν επιτρέπεται οι γυναίκες να μπαίνουν στο Άγιον Βήμα;

Θέλω εξ’ αρχής να σημειώσω ότι δεν υπάρχει καμία απολύτως υποτίμηση της γυναίκας από τον χριστιανισμό. Η Αγία Γραφή - στο βιβλίο της Γενέσεως - ομιλεί για την πλάση του ανθρώπου - ο οποίος αποτελεί την κορωνίδα της θείας δημιουργίας - αποδίδοντας αξιολογική ισότητα και στα δύο φύλα. «Και εποίησεν ο θεός τον άνθρωπον, κατ’ εικόνα Θεού εποίησεν αυτόν, άρσεν και θήλυ εποίησεν αυτούς». Η δημιουργική πνοή του Θεού φέρει τον άνθρωπο -άνδρα και γυναίκα - από την ανυπαρξία στην ύπαρξη.

Στο πρόσωπο της Υπεραγίας Θεοτόκου, η γυναίκα υπερυψώνεται σε θέση που ποτέ κανείς άνδρας δεν έφθασε, αφού ο Χριστός έχει μεν μητέρα κατά σάρκα, αλλά όχι και πατέρα! Η χριστιανική διδασκαλία απελευθέρωσε τη γυναίκα από την τυραννία του παλαιού κόσμου, ενώ ο Απόστολος Παύλος ήταν εκείνος που διακήρυξε επίσημα - και μάλιστα σε εποχές που δεν άντεχαν τέτοια «φεμινιστικά» κηρύγματα - πώς «ουκ ένι άρσεν και θήλυ, πάντες γαρ υμείς εις εστέ εν Χριστώ Ιησού». Η δε φράση του στο αποστολικό ανάγνωσμα του γάμου πρέπει να σχολιασθεί σε σχέση και με όσα προηγούνται και αναφέρονται στις υποχρεώσεις του άνδρα και πάντως αναφέρεται στον σεβασμό και όχι στον φόβο μέσα στον γάμο, αφού «η αγάπη έξω βάλλει τον φόβον».

Η Εκκλησία ανέδειξε μεγάλες Αγίες, που σήμερα τιμώνται από τον λαό μας με ιδιαίτερο σεβασμό και εμπιστεύθηκε στην γυναίκα το σύνολο σχεδόν του κοινωνικού και φιλανθρωπικού της έργου. Προστάτευσε τη γυναίκα και την δικαίωσε. Είναι χαρακτηριστικός στο σημείο αυτό ο σχετικός λόγος του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου. Στην εποχή του ο νόμος τιμωρούσε μόνο τη γυναίκα - και μάλιστα παραδειγματικά - στην περίπτωση της μοιχείας, ενώ άφηνε τον άνδρα ατιμώρητο. Ο Άγιος ελέγχει δριμύτατα το γεγονός αυτό και αποφαίνεται το κλασσικό πλέον: «Άνδρες οι νομοθετούντες, δια τούτο κατά γυναικών η νομοθεσία»!

Γυναίκες και Ιερωσύνη

Έχοντας υπ’ όψιν τα παραπάνω νομίζω ότι εύκολα κανείς μπορεί να συμπεράνει ότι η μη χειροτονία των γυναικών δεν σημαίνει υποτίμηση της γυναίκας. Το ερώτημα λοιπόν που προκύπτει είναι: Γιατί η Εκκλησία δεν χειροτονεί και γυναίκες; Δεν υπάρχει κανένας δογματικός περιορισμός σε αυτό. Θεωρητικά δηλαδή και οι γυναίκες μπορούν να χειροτονηθούν Ιερείς στην Ορθόδοξη Εκκλησία, αφού καμία απαγόρευση δεν υφίσταται. Ο Κύριος όμως διάλεξε ως μαθητές Του τους 12 εκείνους απλούς κι ολιγογράμματους ψαράδες της λίμνης Γεννησαρέτ και σε αυτούς μετέδωσε το χάρισμα της ιερωσύνης. Οι Απόστολοι με τη σειρά τους το μετέδωσαν στις επόμενες γενιές. Η Εκκλησία μας σεβάστηκε την επιλογή αυτή του Κυρίου και δεν μετέδωσε τη χάρη της ιερωσύνης στις γυναίκες, χωρίς καθόλου αυτό να σημαίνει υποτίμησή τους. Κι εμείς σήμερα μένουμε πιστοί σε μία παράδοση είκοσι αιώνων, που θέλει τον ιερό αυτό θεσμό να διακονείται από άνδρες και που τελικώς έλαβε τον χαρακτήρα Ιερού Κανόνα. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη χειροτονία γυναικών προχώρησαν οι προτεστάντες, οι οποίοι όμως δεν αναγνωρίζουν την ιερά παράδοση. Εμείς εδώ στην Ορθοδοξία σεβόμαστε την ιερότητα της Παράδοσής μας - που είναι ισόκυρη με την Αγία Γραφή - και τηρούμε με ευλάβεια όσα οι προηγούμενες γενιές των Αγίων Πατέρων μας παρέδωσαν.

Η ιερωσύνη είναι διακονία και όχι αξίωμα, συνεπώς η θέση των Ιερέων είναι υπηρετική και όχι κυριαρχική. Συνεπώς τα ερωτήματα διαμορφώνονται κάπως έτσι : Γιατί να μην συνεχίσουμε να σεβόμαστε αυτήν την παράδοση; Τι έχουμε να κερδίσουμε καταστρατηγώντας την; Τι έχουμε να χάσουμε τηρώντας την;

Οι Γυναίκες στο Ιερό Βήμα
 
Ένα άλλο ζήτημα αφορά την απαγόρευση εισόδου στο Ιερό Βήμα για τις γυναίκες, ενώ αντίθετα επιτρέπεται στους άνδρες. Η άποψη αυτή είναι εντελώς λανθασμένη! Η Εκκλησία, με συγκεκριμένους κανόνες της, απαγορεύει την είσοδο στο Άγιον Βήμα «εις πάντα λαϊκόν», άνδρα και γυναίκα. Το «Ιερό» - ένα τόπος «φρικτός» - είναι μόνο για τους Κληρικούς, που πρόκειται να προσφέρουν εκεί τη λατρεία προς τον Θεό. Και επιτρέπεται η προσωρινή παραμονή σε αυτό σε κάποιους λαϊκούς, που έχουν ειδικά «διαβασθεί» από τον Επίσκοπο, προκειμένου να βοηθούν τον Ιερέα, π.χ. τα «παπαδάκια», οι νεωκόροι κλπ. Η ευχή αυτή του Επισκόπου μπορεί να διαβασθεί και σε γυναίκες. Έτσι η απαγόρευση εισόδου ισχύει εξίσου και για τους άνδρες και για τις γυναίκες, οι οποίοι πρέπει όλοι να βρίσκονται στον κυρίως Ναό και από εκεί να συμμετέχουν στην λατρευτική πράξη. Αυτή είναι η διδασκαλία και η τάξη της Εκκλησίας μας.

Οι γυναίκες αποτελούν το ζωτικότερο τμήμα του χριστεπωνύμου πληρώματός μας. Κάθε ενορία στηρίζει πολλά στις πλάτες τους. Αλλά κι εκείνες δεν νοιώθουν καθόλου μειονεκτικά. Αντίθετα ζουν και χαίρονται την κάθε προσφορά τους, που γίνεται με πολύ μεράκι και ενθουσιασμό. Αυτή είναι η μοναδικότητα της Εκκλησίας μας, η οποία λιτανεύει σήμερα στον κόσμο μας την σωτηρία και την απολύτρωση που έφερε ο Χριστός για τον άνδρα και τη γυναίκα.

 

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Τηρούμε την ιερή παράδοση και δεν χειροτονούνται γυναίκες, επιτρέπουμε όμως στις χριστιανές γυναίκες να προσεύχονται με ακάλυπτη την κεφαλή, να φορούν κοσμήματα και πολυτελή ρούχα, να λένε ελέυθερα τη γνώμη τους παρουσία ανδρών, να φοιτούν σε σχολεία και πανεπιστήμια με τα ίδια δικαιώματα, ακόμα και να διδάσκουν; Γιατί να είμαστε "ευαίσθητοι" σε ένα αμάρτημα όπως π.χ. η ομοφυλοφιλία ενώ όταν μια γυναίκα διδάσκει να το θεωρούμε ΟΚ, ενώ στην πραγματικότητα είναι αμαρτία, σύμφωνα με την Αγία Γραφή; Μήπως από εκεί δεν προέρχεται και η απαγόρευση της χειροτονίας, αφού η γυναίκα "ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ" να διδάσκει; Ή θα ψάξουμε με πολύ κόπο το γενικό και αόριστο "ούκ ένι άρσεν και θήλυ" για να κάνουμε πώς δεν βλέπουμε τα υπόλοιπα εντελώς συγκεκριμένα που δεν μας βολεύουν, μέσα σε ένα εξαιρετικά αντιφατικό κείμενο όπως αυτό της Καινής Διαθήκης;:

Α΄Κορ.

5 πᾶσα δὲ γυνὴ προσευχομένη ἢ προφητεύουσα ἀκατακαλύπτῳ τῇ κεφαλῇ καταισχύνει τὴν κεφαλὴν ἑαυτῆς· ἓν γάρ ἐστι καὶ τὸ αὐτὸ τῇ ἐξυρημένῃ.

6 εἰ γὰρ οὐ κατακαλύπτεται γυνή, καὶ κειράσθω· εἰ δὲ αἰσχρὸν γυναικὶ τὸ κείρασθαι ἢ ξυρᾶσθαι, κατακαλυπτέσθω.

7 ἀνὴρ μὲν γὰρ οὐκ ὀφείλει κατακαλύπτεσθαι τὴν κεφαλήν, εἰκὼν καὶ δόξα Θεοῦ ὑπάρχων· γυνὴ δὲ δόξα ἀνδρός ἐστιν.

8 οὐ γάρ ἐστιν ἀνὴρ ἐκ γυναικός, ἀλλὰ γυνὴ ἐξ ἀνδρός

9 καὶ γὰρ οὐκ ἐκτίσθη ἀνὴρ διὰ τὴν γυναῖκα, ἀλλὰ γυνὴ διὰ τὸν ἄνδρα.

10 διὰ τοῦτο ὀφείλει ἡ γυνὴ ἐξουσίαν ἔχειν ἐπὶ τῆς κεφαλῆς διὰ τοὺς ἀγγέλους.

11 πλὴν οὔτε ἀνὴρ χωρὶς γυναικὸς οὔτε γυνὴ χωρὶς ἀνδρὸς ἐν Κυρίῳ·

12 ὥσπερ γὰρ ἡ γυνὴ ἐκ τοῦ ἀνδρός, οὕτω καὶ ὁ ἀνὴρ διὰ τῆς γυναικός, τὰ δὲ πάντα ἐκ τοῦ Θεοῦ.

13 ἐν ὑμῖν αὐτοῖς κρίνατε· πρέπον ἐστὶ γυναῖκα ἀκατακάλυπτον τῷ Θεῷ προσεύχεσθαι;

14 ἢ οὐδὲ αὐτὴ ἡ φύσις διδάσκει ὑμᾶς ὅτι ἀνὴρ μὲν ἐὰν κομᾷ, ἀτιμία αὐτῷ ἐστι,

15 γυνὴ δὲ ἐὰν κομᾷ, δόξα αὐτῇ ἐστιν; ὅτι ἡ κόμη ἀντὶ περιβολαίου δέδοται αὐτῇ.

16 Εἰ δέ τις δοκεῖ φιλόνεικος εἶναι, ἡμεῖς τοιαύτην συνήθειαν οὐκ ἔχομεν, οὐδὲ αἱ ἐκκλησίαι τοῦ Θεοῦ

Α'Τιμ.
9 ὡσαύτως καὶ τᾶς γυναῖκας ἐν καταστολῇ κοσμίῳ, μετὰ αἰδοῦς καὶ σωφροσύνης κοσμεῖν ἑαυτάς, μὴ ἐν πλέγμασιν ἢ χρυσῷ ἢ μαργαρίταις ἢ ἱματισμῷ πολυτελεῖ

10 ἀλλ' ὃ πρέπει γυναιξὶν ἐπαγγελλομέναις θεοσέβειαν, δι' ἔργων ἀγαθῶν.

11 Γυνὴ ἐν ἡσυχίᾳ μανθανέτω ἐν πάσῃ ὑποταγῇ·

12 γυναικὶ δὲ διδάσκειν οὐκ ἐπιτρέπω, οὐδὲ αὐθεντεῖν ἀνδρός, ἀλλ' εἶναι ἐν ἡσυχίᾳ.

13 Ἀδὰμ γὰρ πρῶτος ἐπλάσθη,

14 καὶ Ἀδὰμ οὐκ ἠπατήθη, ἡ δὲ γυνὴ ἀπατηθεῖσα ἐν παραβάσει γέγονε·


O καθένας βγάζει τα συμπεράσματά του...

Πέτρος είπε...

Χωρίς να έχω τις απαραίτητες γνώσεις πάνω στο θέμα, σε βρίσκω πάρα πολύ αυστηρό ανώνυμε 7:55 μ.μ. και νομίζω το παράδειγμα των αμαρτιών που συγκρίνεις είναι λίγο άτοπο.

Ανώνυμος είπε...

Σαφώς και φαίνεται άτοπο το παράδειγμα, και αυτό είναι επί τούτου, γιατί στην πραγματικότητα δεν είναι. Αν επιλέγει κάποιος να είναι πιστός χριστιανός, το λογικό είναι να πιστεύει σε ΟΛΗ την Αγία Γραφή, πόσο μάλλον σε σημεία που δεν υπάρχει ίχνος ασάφειας. Αλλιώς, ας διαλέγουμε επιλεκτικά εδάφια που μας αρέσουν ή ας τα βλέπουμε όλα συμβολικά και ας κρεμόμαστε από τα χείλη των θεολόγων για να ερμηνεύσουν ένα κείμενο που απευθυνόταν σε βοσκούς και ψαράδες του 1ου αι. Πόσο συμβολικό μπορεί να είναι το "δεν επιτρέπω στις γυναίκες να διδάσκουν";;; Και αν το απορρίπτω ως συμβουλή επειδή είναι προϊόν μιας κοινωνίες 2000 χρόνων πριν, γιατί να μην απορρίψω και όλα τα υπόλοιπα και γιατί να δέχομαι ότι αυτά τα κείμενα είναι "θεόπνευστα"; Το να διδάσκει μια γυναίκα σήμερα είναι αποδεκτό (οι καθηγήτριες θεολόγοι θα έπρεπε να είχαν παραιτηθεί όλες αν εφάρμοζαν κατά γράμμα αυτά που καλούνται να διδάξουν), γιατί πολύ απλά η ανθρώπινη ηθική έχει βελτιωθεί ξεπερνώντας την χριστιανική ηθική του Απ. Παύλου. Το ίδιο φαίνεται να συμβαίνει σιγά σιγά και με την ομοφυλοφιλία, παρόλο που μπορεί να φαίνεται άτοπο. Ο Παύλος αναφέρεται πολύ περισσότερο στο γιατί πρέπει να καλύπτει μια γυναίκα την κεφαλή της παρά στο γιατί δύο άνδρες δεν πρέπει να "κοιμούνται" (;) μαζί (οι αναφορές στο θέμα "αρσενοκοιτία" είναι επιπλέον αρκετά ασαφείς, όπως και η ίδια η σημασία του όρου). Ως αποτέλεσμα, κάποια προτεσταντικά αλλά και ορθόδοξα δόγματα (π.χ. Metropolitan Church και Ορθόδοξη Εκκλησία Φινλανδίας), έχουν ήδη αρχίσει να αναζητούν τα κατάλληλα εδάφια και να ερμηνεύουν "διαφορετικά" αντιθετικά επίμαχα εδάφια, ακυρώνοντας ή επανερμηνεύοντας τα περί "αρσενοκοιτίας" (φυσικά αυτά είναι αιρετικά για τους ορθόδοξους, όσο αιρετικά ήταν και πριν 80 χρόνια τα περί ψήφου των γυναικών). Γιατί, αν δεν το έχουν καταλάβει κάποιοι, η τρέχουσα χριστιανική ηθική κάθε κοινωνίας δεν προσπαθεί να προσαρμοστεί στην ηθική των "θεόπνευστων" κειμένων, αλλά μάλλον συμβαίνει το αντίθετο.

Ανώνυμος είπε...

Αν σβήνονται σχόλια-απαντήσεις που είναι παντελώς κόσμια αλλά δεν "βολεύουν", χρήσιμο θα ήταν να σβήνονται ΟΛΑ τα σχόλια που δεν "βολεύουν".

Ανώνυμος είπε...

Ta mona sxolia anonime pou svinontai einai ekeina pou periexoun ibristikous xaraktirismous. Esy pou anaferesai;

Ανώνυμος είπε...

Ο Νόμος του Θεού Ορίζει σαφώς ότι «η γυναίκα είναι ακάθαρτη κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσης της» (Λευϊτικόν , Κεφάλαιο 15, Εδάφιο 19-33).

Στην μετά Χριστόν εποχή, ο Άγιος Διονύσιος ο Αρχιεπίσκοπος Αλεξανδρείας ο Ομολογητής, στον 2ο Ιερό Κανόνα του ορίζει ακριβώς τα εξής: «Δεν επιτρέπεται μία γυναίκα να εισέρχεται στην Εκκλησία και ούτε να αγγίζει τίποτα από τα Άγια, κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσης της. Η αιμορροούσα μπορεί να πηγαίνει ως τον Πρόναο της Εκκλησίας και να προσεύχεται, όπως η γυναίκα που είχε ρεύση αίματος, τόλμησε να αγγίξει μόνο το κάτω μέρος του ρούχου του Χριστού για να γιατρευτεί».

Το ίδιο ακριβώς διδάσκει και στον 17ο Ιερό Κανόνα του ο Άγιος Ιωάννης ο Νηστευτής, όπως επίσης και ο Άγιος Τιμόθεος ο Αρχιεπίσκοπος Αλεξανδρείας.

Τα ίδια φυσικά αναφέρονται και στο «Ιερό Πηδάλιο», στο Κολοσσιαίο αυτό Βιβλίο του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου, το Οποίο περιέχει όλους τους Ιερούς Κανόνες της Αγίας μας Πίστης και αποτελεί το δεύτερο σημαντικότερο Βιβλίο της Χριστιανοσύνης, μετά από την Αγία Γραφή. Στο ευρετήριο του συγκεκριμένου Βιβλίου, η έμμηνος ρύση αναφέρεται ως «καταμήνια» (επειδή συμβαίνει μία φορά περίπου κατά τη διάρκεια του μήνα).

Ένας από τους μεγαλύτερους Ιεροκήρυκες της Ορθοδοξίας μας στον 20ο αιώνα, ο αείμνηστος Δημήτριος Παναγόπουλος είπε τα εξής: «Τις ημέρες αυτές η γυναίκα είναι ακάθαρτη, είτε θέλει να το καταλάβει είτε όχι. Ούτε και οι Καλόγριες δεν κάνει τότε να μπαίνουν μέσα στην Εκκλησία, όλες έξω πρέπει να είναι. Ο Άγιος Νεκτάριος, όταν Μοναχές ή απλές κυρίες πήγαιναν να του φιλήσουν το χέρι ενώ ήταν αδιάθετες, έκανε πίσω το χέρι του για να τους δείξει ότι πρέπει να προσέχουν αυτές τις ημέρες».

Kατά τις ημέρες εκείνες, η γυναίκα δεν πρέπει φυσικά ούτε παντρεύεται, ούτε να Μεταλαμβάνει, αλλά ούτε και να συμμετέχει σε κάποιο Ιερό Μυστήριο ή Ιερή Ακολουθία της Εκκλησίας μας.

Όλα τα παραπάνω ασφαλώς ισχύουν για σαράντα ημέρες και για τη λεχώνα, έως ότου πάρει την Ιερή Ευχή της σαράντισης από την Εκκλησία, λόγω του ότι για κάποιο χρονικό διάστημα μετά τη γέννα, από τα γεννητικά της όργανα ρέει ακάθαρτο αίμα.

Ανώνυμος είπε...

Έτσι σωστός!

Πίσω στον προβατώνα τους οι γυναίκες,να κάνουν ότι λένε οι άντρες ( οι εκλεκτοί του θεού) και να είναι μάλιστα ευγνώμονες που δεν φοράνε μπούρκα όπως σε άλλες χώρες.


Θα έλεγα να τις καρατομήσουμε όλες άπαξ και είναι τόσο ακάθαρτες και ανάξιες (του στύλ πρέπει να μην διδάσκουν, να βγάζουν μόκο μπροστά στον άνδρα, να μην έχουν δικαιώματα) αλλά τότε...θα είχαμε πρόβλημα αναπαραγωγής. Θα μου πείς αυτό στην τελική θα έλυνε το πρόβλημα ,άπαξ και το ανθρώπινο είδος θα εξέλειπε και όλα μέλι γάλα.

Το μήνυμα τούτο δεν είναι αστεϊσμός,άσχετα αν εμπεριέχει κυνικότητα. Είναι αρκετά σοβαρό αν ληφθεί στα σοβαρά το τι είδους νοοτροπία προσπαθεί να καυτηριάσει.

O καθένας βγάζει τα συμπεράσματά του...

Ανώνυμος είπε...

εχω μερικες αποριες.
γιατι δεν εθιξες καν το θεμα της απαγορευσης εισοδου των γυναικων στο αγιο ορος; γιατι απαγορευεται;
λες οτι ειναι τιμη για τις γυναικες που ο χριστος ειχε μητερα και οχι πατερα. ποσο εφικτο θα ηταν το αντιστροφο;
γιατι οι γυναικες τις μερες που εχουν περιοδο θεωρουνται ακαθαρτες, αφου δεν εχουν επιλογη ουτως ή αλλως; γιατι θεωρουνται ακαθαρτες οι λεχωνες δεδομενου οτι μολις εφεραν στον κοσμο εναν ανθρωπο, ολοκληρωνοντας την "αποστολη" για την οποια τις προοριζει ο θεος; τι το ακαθαρτο μπορει να υπαρχει σε αυτη τη φυσικη διαδικασια (τοσο της περιοδου οσο και του τοκετου);
και τελος οι γυναικες να μην ειναι προκλητικες για να μην βαζουν σε πειρασμο τους ανδρες. γιατι να μην ισχυει κατι αναλογο και για τους ανδρες; δεν ειναι διακριση αυτο;

Ορθοδοξος είπε...

Ανώνυμε 25 Σεπτεμβρίου 2010 8:00 μ.μ., νομίζω ότι κανείς δεν υποστηρίζει πως ένας προκλητικός άνδρας είναι σωστό άτομο όσον αφορά τα πνευματικά θέματα, ενώ η γυναίκα όχι. Άνδρες και γυναίκες έχουν τη ίδια ευθύνη σε όλα αυτά. Δεν έχει καμιά σημασία το φύλο. Ίσως η γυναίκα να είναι περισσότερο στο επίκεντρο λόγο της φύσεως της. Σε καμιά περίπτωση όμως δεν σημαίνει αυτό ότι ο προκλητικός άντρας δεν σφάλει.

Όσον αφορά τα άλλα που θίγεις, νομίζω πως θα ήταν καλό να συμβουλευτείς κάποιο πνευματικό ή και να μελετήσεις κάποιο σχετικό βιβλίο. Είμαι σίγουρος ότι θα λύσεις πολλές απορίες σου. Απλά να θυμάσαι ότι αυτά για να έχουν ειπωθεί και φυσικά δεν έχουν ειπωθεί από τυχαία άτομα, θα είναι τουλάχιστον σημαντικά. Ερεύνα καλοπροαίρετε και θα βρεις τις απαντήσεις.

Τελευταίες δημοσιεύσεις